Després d’un estudi per valorar com afecta l’arribada de l’aigua del ramal del CAT a les arques municipals, el consistori ha decidit fer canvis en les tarifes de l’aigua per adaptar-les a aquesta nova realitat.

En el cas de l’ús domèstic, la part fixa es redueix de 20€ a 15€ i els recol·loquen els trams de la següent manera: El primer serà fins a 15 m³ i sense canvis en el preu; el segon de 15 m³ a 30 m³, sense cap variació tampoc; el tercer, de 30 m³ a 50 m³ quedarà a 1,10€ el metre cúbic; de 50 m³ a 75 m³ seran 1,50€ i es continua penalitzant a les famílies amb una despesa superior a 75 m³ a 2€ el metre cúbic.

També hi ha hagut canvis pel que fa a la indústria. El seu preu fix és de 30€ i el primer tram, fins a 15 m³, serà a 0,70€; de 15 m³ a 75 m³ 1,50€ i per més de 75 m³ el preu serà a 2€. Una decisió que no ha agradat a Junts per l’Espluga que ha insistit a reduir més els trams domèstics, sobretots els més alts, i mantenir a l’alça els industrials.

ÀUDIO: El membre de Junts per l’Espluga, Joan Amigó, es mostra en desacord amb el canvi

ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga, Josep Maria Vidal, explica que cal mantenir un preu raonable per poder atraure noves empreses

Pel que fa al tram social, el preu fix és de 10€ i fins a 9 m³ es pagaran 0,40€ i a partir de 9 m³ s’aplicarà la tarifa bàsica del domèstic. Pel que fa al cost municipal continuarà sent 0.

També hi ha hagut canvis a l’ordenança del servei porta a porta que ha augmentat un 5%, un fet que ve derivat de l’increment que el Consell Comarcal ha aplicat a aquest servei i que afecta a tot el territori.

Sense clavegueram a les pròximes factures

Pel que fa al clavegueram, s’ha reduït la part fixa industrial a 12€ i la domèstica ha baixat de 6,5€ a 3,5€. A més, el rebut d’aquest mes no afegirà el clavegueram per solucionar l’error de pagament de la darrera factura que va ser superior al que tocava. En cas de quedar un romanent per retornar es veurà reflectit a les pròximes factures.

ÀUDIO: La regidora d’Hisenda de l’Espluga de Francolí, Mar Gili, detalla aquest canvi

Un ple on David Saez ha sigut elegit formalment com a nou regidor de Som Espluga, amb les regidories de Serveis Municipals, Medi Ambient, Esports i Agricultura.