Una marca al pont nou recorda fins on va arribar l’aigua l’any 2019. És un dels records visibles d’aquella riuada de fa cinc anys que a Montblanc va afectar, sobretot, a tot l’entorn del Pont Vell.
L’estructura del pont romànic va aguantar, però va quedar en molt mal estat. El juny de l’any passat es van acabar les obres de recuperació, que van durar poc més de vuit mesos.
ÀUDIO: L’alcalde de Montblanc, Oriol Pallissó, parla de la recuperació de l’entorn
A banda de recuperar tot l’entorn del Pont Vell, l’Ajuntament de Montblanc també va refer el pont del Molí del Pas, unes obres que van acabar a principis del 2023, i el Pont de Bolovi. Aquest darrer construït de manera provisional per l’exèrcit i acabat de manera definitiva també l’any passat.

Els veïns afectats pels aiguats lamenten que, cinc anys després, no han rebut cap ajuda pública, com va prometre el govern. Asseguren que han hagut de refer tots els desperfectes amb recursos propis i amb algunes ajudes de l’assegurança.
ÀUDIO: Un dels afectats a Montblanc per la riuada, Josep Tarragó, assegura que no ha rebut cap ajut
Aquest dimarts, quan es compleixen 5 anys de la riuada, l’Ajuntament de Montblanc inaugurarà un monument que s’instal·larà a l’entorn del Pont Vell que servirà per recordar la riuada al Francolí del 22 d’octubre de 2019.