La Diputació de Tarragona ha concedit 2,7 milions d’euros en ajuts que serviran per donar suport a 83 municipis i entitats municipals descentralitzades del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès que hagin hagut de restablir béns i serveis afectats arran de fenòmens meteorològics o que hagin hagut de fer front a situacions excepcionals com problemes d’abastiment d’aigua potable.
En el cas de l’Espluga de Francolí, es dotarà el municipi amb 45.000 euros pel transport d’aigua realitzat al municipi amb camió cisterna. En la mateixa línia de problemes d’abastament Vilaplana obtindrà 9.661,5 euros per la construcció d’un nou pou d’abastament d’aigua i Falset 2.094,02 euros per a la reparació de la bomba d’aigua.
Altres projectes destacats han estat dues subvencions a l’Ajuntament d’Altafulla, una de 92.374.,93 euros per a la reparació i reposició de l’escullera del passeig de Botigues de Mar i una altra de 16.100,06 euros per a obres d’emergència en aquesta mateixa via, malmesa arran dels temporals de la tardor del 2023. A Roda de Berà també s’han concedit 19.468,68 euros per fer front als danys produïts a la platja.
A les Terres de l’Ebre, entre d’altres, s’hi destinaran dos ajuts per a actuacions als barrancs d’Alcanar Platja, per valor de 25.248 euros, i 17.556 euros per a tasques de neteja a les Cases d’Alcanar arran dels aiguats del setembre del 2023. A Xerta i Freginals també s’hi destinaran 88.000 euros i 115.680,3 euros respectivament per arranjar camins municipals danyats pels temporals.