Fa 24 hores que l’Espluga rep aigua de la canonada del Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT), la qual cosa ha permès, després de ben bé set mesos de treballs, que el municipi pugui gaudir d’aigua de l’Ebre.
ÀUDIO: El president del Consorci d’Aigües de Tarragona, Joan Alginet, assegura que s’ha acabat una època fosca pel municipi
Ara, el govern municipal traurà les restriccions, una decisió que es farà efectiva el proper dilluns 16 de setembre. Durant aquest cap de setmana es reduirà progressivament els talls, passant a ser de només 6 hores, de 12 de la nit a 6 del matí per omplir per complet el dipòsit de Sant Miquel i dilluns cessaran les restriccions.
ÀUDIO: El regidor de Serveis Municipals de l’Espluga de Francolí, Xavier Rosell, confirma que hi haurà aigua 24 hores
També cessarà el transport de camions cisterna. A més durant el darrer ple municipal es va aprovar l‘ampliació de la dotació d’aigua de 100 a 400m³. Un procés que actualment està en mans del CAT per verificar el canvi.
ÀUDIO: La vicealcaldessa de l’Espluga de Francolí, Aida Morgades, es mostra satisfeta amb el projecte
El nou aqüeducte, amb connexió provisional, està configurat per una canonada de polietilè d’alta densitat de 4,5 quilòmetres d’extensió, que connecta el ramal que fins ara arribava a Montblanc amb el dipòsit espluguí, situat a una cota de 473,9 metres i amb una capacitat de 3.000m³.






Uns treballs que van arrancar al mes de febrer
Durant aquest estiu el CAT a redoblats esforços i torns de treball per fer realitat el projecte, tot i certs endarreriments per la falta de material i el risc d’incendi durant el mes d’agost. El projecte ha estat subvencionat per l’Agència Catalana de l’Aigua amb 1,2M€ i amb 445.000€ de la Diputació de Tarragona. En les properes setmanes es preveu acabar amb els treballs d’adequació del terreny.
Un procés llarg que ha trigat més de 20 anys en ser una realitat des de les primeres projeccions del projecte i que s’ha convertit en una necessitat vital els últims anys a causa de la sequera quasi permanent que ha patit el municipi i que ha mantingut l’Espluga amb restriccions de subministrament durant més de dos anys de forma permanent.