Aquesta setmana s’iniciaran les obres per ampliar la xarxa d’aigua existent a la Conca de Barberà, afegint 8 municipis al Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT). Aquest cap de setmana es va donar el tret de sortida a la primera fase d’obres juntament amb la consellera de Territori Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque. Aquest primer tram ha de fer arribar l’aigua des de Sarral fins a Forès.
ÀUDIO: El president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Joan Canela, dona importància al projecte
Amb aquest projecte, dividit en tres fases, una durada total d’uns 4 anys i un pressupost de 12 milions, vol millorar la independència hídrica del territori gràcies a l’arribada de l’aigua de l’Ebre i la reutilització d’aquest propi bé per sistemes de reg i aqüífers, aconseguint recircular l’aigua i reaprofitant els recursos disponibles. Una necessitat palesa a tot el territori i que des del nou Govern asseguren que continuarà sent una prioritat.
ÀUDIO: La consellera de Territori Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, destaca la importància de no dependre de la pluviometria
Aquesta mesura ha de servir per arrelar gent al territori i s’està duent a terme amb el pressupost dels Ajuntaments implicats, la Diputació de Tarragona i l’Agència Catalana (ACA) de l’Aigua així com la gestió del Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT).
ÀUDIO: El president del Consorci d’Aigües de Tarragona, Joan Alginet, parla de la importància d’arrelar al territori
L’inici dels treballs està previst per aquest dijous, tot i que l’empresa adjudicada, UTE Vials i Medi Ambient SA – Marco Infraestructuras y Medio Ambiente S.A., ja ha començat ha portat material a la zona de Sarral.