Montblanc i els monestirs de Poblet i de Santes Creus han tancat la quarta edició del Festival Jordi Savall després de 13 concerts en aquests tres escenaris de luxe. Enguany, ha centrat l’eix de la programació en la convivència.
Altra vegada, el certamen ha apropat sonoritats d’arreu del món de la mà d‘artistes internacionals i els conjunts del mestre Savall.
El Festival Jordi Savall ofereix un viatge en el temps i entre cultures que s’abracen. Aquest 2024, la convivència ha estat el leitmotive del certamen. I l’embolcall també és evocador. El festival s’ha endinsat, de nou, en tres espais mil·lenaris. Cada racó d’aquests conjunts arquitectònics desprèn història i la música hi ressona d’una altra manera.
Sant Francesc, Sant Miquel i Poblet


Divendres, a Montblanc, proposta de petit format a l’església de Sant Miquel però amb dos virtuosos de la viola de gamba. Amb els escenaris, la selecció dels músics i dels repertoris el Festival Jordi Savall pretén distingir-se de la resta i amb quatre edicions a l’esquena ja ha assentat els fonaments al Camp de Tarragona.
També divendres, però a les 10 de la nit, l’acció es traslladava a la sala dels cups del Monestir de Poblet. Allà, la Jove Capella Reial de Catalunya dirigida per Lluís Vilamajó va dedicar l’actuació íntegrament a una de les obres més importants dels primers anys del barroc musical: les Membra Jesu Nostri