Aquest dissabte 3 d’agost se celebrarà a Passanant i Belltall la 15 edició de la festa de l’All, moment en què els membres de l’Agrupació de productors de l’All de Belltall posen a la venda el seu producte, juntament amb una jornada de conferències, música i exposicions.

Des de l’organització destaquen per enguany una bona collita tot i que al venir d’un mal any no ha sigut tan fructífera com haguessin desitjat per la falta de llavor. Per primer cop, a més, el procés s’ha fet de manera mecanitzada, el que ha facilitat la feina dels productors. A part de la venda d’alls hi haurà una vintena de parades de productes de proximitat.

ÀUDIO: La presidenta de l’Agrupació de productors d’All de Belltall, Montse Sánchez, explica la situació de l’all enguany

Enguany destaca la inauguració del Centre d’Interpretació de l’All de Belltall, en construcció des de 2021 i que explica la història del producte i les seves característiques. La inauguració es farà a 2/4 d’11 del matí i comptara amb representació de l’Ajuntament, el Consell Comarcal i Concactiva.

L’altre acte destacar és la conferència d’enguany, que tindrà com a protagonista tres productes de proximitat que s’estan recuperant actualment com són l’all de Belltall, el cigró de Senan i la ceba de Ciutadilla.

ÀUDIO: Montse Sánchez detalla com serà la conferència d’aquesta edició

La resta d’actes continuaran la línia marcada en les darreres edicions.