Una delegació del govern de la República Dominicana s’ha desplaçat fins a Catalunya per conèixer el model actual de recollida de residus i aplicar-lo al seu territori.

ÀUDIO: El director executiu del Fideïcomís Públic-Privat per la Gestió de Residus Sòlids, Armando Paíno Henríquez, parla de les similituds entre República Dominicana i Catalunya

ÀUDIO: El director de planificació estratègica de l’Agència Catalana de residus, Francesc Giró, explica la importància d’aquesta visita

Les visites es van iniciar ahir a Mercabarna, juntament amb l’Agència de Residus de Catalunya. Aquest dimarts la comitiva s’ha desplaçat fins a la Conca de Barberà per conèixer el funcionament del centre de residus i com és la gestió en la comarca amb millors xifres de reciclatge de tot el territori.

ÀUDIO: El president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Joan Canela, es mostra entusiasmat amb la visita

Actualment, República Dominicana ha iniciat un procés de transformació per clausurar els centenars d’abocadors il·legals que té el país i s’han emmirallat en l’evolució de Catalunya, on fa més de trenta anys es vivia una situació similar.

Les visites continuaran durant tota la setmana al llarg del territori.