L’Escola Municipal de Música, la Llar d’Infants i el CAP de l’Espluga de Francolí rebran un nou nom en homenatge a tres espluguins il·lustres del municipi.

S’anomenarà Jordi Francolí a l’Escola Municipal de Música amb motiu dels 15 anys de la pèrdua del cantautor espluguí, qui fou una figura destacada en el panorama musical del municipi i qui va començar a ser conegut en el món musical de Catalunya i, a més, va optar per utilitzar el parlar de transició per cantar.

ÀUDIO: La portaveu de Som Espluga, Aida Morgades, parla de l’Escola Municipal de Música

La Llar d’Infants rebrà el nom de la Noe Gaya, qui va destacar per la seva extraordinària trajectòria de superació personal i per la seva implicació en diferents projectes. A més del seu vincle amb el centre, del qual va ser mestre en el moment del seu accident.  

ÀUDIO: El portaveu de Junts per l’Espluga, Jordi Torre, detalla el perquè del canvi de nom a la Llar d’Infants

També rebrà nou nom el Consistori Municipal en honor de qui fou alcalde de l’Espluga entre 1990 i 1991, Fransesc Duch, per ser metge de família i l’encarregat d’impulsar la creació d’un consultori municipal.

ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga de Francolí, Josep Maria Vidal, detalla el nou nom del CAP

És una decisió que s’ha pres conjuntament entre els 11 regidors  i regidores del consistori i que es farà efectiva durant el ple de juliol. L’acte commemoratiu serà de cara al setembre. A més, es demana a les entitats locals, familiar, amics i persones interessades que vulguin enviar cartes de suport per completar l’expedient i poder proposar, al ple municipal, la seva aprovació.