El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha formalitzat el contracte de les obres complementàries per la connexió de l‘autovia A-27 amb lN-240 a Montblanc. 

Els treballs tindran un cost de 5,4 milions d’euros i complementaran aquelles actuacions que quedaven pendents un cop acabada l’autovia entre Valls i Montblanc i el túnel del Coll de Lilla. Segons el Ministeri són actuacions «no resoltes» que «són necessàries per al funcionament de l’autovia i la carretera». 

Les actuacions preveuen la connexió directa de l’autovia A-27 amb la N-240, un pas superior de reposició del camí de Camp Magre i Vilaverd al quilòmetre 4,6 de l’autovia i una protecció de l’oleoducte de CLH. També preveu la construcció d’un edifici annex complementari al Centre de Control del túnel i la instal·lació de plaques fotovoltaiques de 200kw per alimentar les instal·lacions del túnel. 

Entre les actuacions, però, no hi consta la instal·lació de més pantalles acústiques, una reivindicació dels veïns de Lilla per mitigar el soroll que genera el pas de vehicles per l’autovia.