Concactiva ha finalitzat amb èxit la primera edició del curs de pasturatge i ramaderia extensiva realitzat a la Conca de Barberà. El curs, que ha servit per fer un tast de l’ofici de pastor, va acabar dimecres amb un monogràfic d’elaboració de làctics i formatges provinents de les llets de pastura.
Aprofitant les instal·lacions de l’Espai Cuina-Viver Agroalimentari de la Conca de Barberà, els participants van poder aprendre l’elaboració de iogurts, matons i formatges tous de l’Anna Boleda, emprenedora de La Segalla, una formatgeria de l’Albiol i la Selva del Camp. Aquesta darrera sessió va servir també com avançament del projecte de crear un obrador compartit de làctics i formatges a Concactiva per a donar suport al sector agrari i de la ramaderia extensiva, coneixent les possibilitats que oferirà.
ÀUDIO: El tècnic de Concactiva, Carles Heredia, parla del futur projecte d’un obrador de formatges
En acabar la sessió, el conseller de Promoció Econòmica, Moisés Ferrete, i el president del Consell Comarcal, Joan Canela, van fer l’entrega de diplomes als 20 participants en el curs que van complir amb els requisits d’aprofitament. Des de Concactiva i el Consell Comarcal valoren molt positivament el resultat del curs, tant des del punt de vista de la participació, l’actitud i les ganes de participants i formadors, com per l’ampli ressò mediàtic a mitjans de tot el país. També posen en valor la xarxa que s’ha creat entre participants i formadors per a tirar endavant nous projectes. Hi han participat 25 persones.
Concactiva ja treballa per oferir nous projectes i formacions del sector de la ramaderia extensiva, un sector amb molta gent interessada, però amb pocs recursos formatius existents al territori i amb dificultats perquè les explotacions siguin viables sense un reconeixement i suport social i de les administracions.
Aquest curs ha estat inclòs en l’Escola del Paisatge, promoguda pel Museu Terra, on a part de Concactiva hi participen altres entitats de la comarca. L’Escola seguirà oferint noves formacions per a recuperar oficis antics i ajudar d’aquesta manera a evitar el despoblament de les zones rurals.