L’Espluga FM Ràdio fa 40 anys i ho portem celebrant tota la temporada amb el programa ‘Record dels 40’ però aquesta és només la punta de l’iceberg de tot el que vindrà. El divendres 21 de juny a 2/4 de 8 es farà una gran gala al Teatre del Casal amb antics i actuals col·laboradors de l’emissora i es presentarà un documental inèdit dedicat a aquest aniversari.
El documental porta creant-se des de l’inici de la temporada i compta amb una cinquantena de col·laboradors parlant de la ràdio, anècdotes i records, així com les diferents èpoques i canvis que ha patit l’emissora.
ÀUDIO: El president de l’Espluga Audiovisual, Gerard Bosch, parla de les dificultats per fer realitat el projecte
ÀUDIO: La regidora de Comunicació de l’Espluga de Francolí, Aida Morgades, dona importància a la trajectòria de l’emissora
Aprofitant que el dia de fundació oficial és el 23 de juny de 1984, durant la revetlla de Sant Joan també es farà un acte commemoratiu en record de l’inici d’aquests 40 anys.
Portes obertes a l’EFMR
El proper 2 de juny l’Espluga FM Ràdio obrira les portes a tothom qui vulgui veure l’emissora des de dins i es farà un taller d’iniciació al món de la ràdio. A més, en col·laboració amb el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, l’EFMR i l’Espluga Audiovisual oferiran un casal d’estiu dedicat al món audiovisual. Tot això anirà acompanyat d’activitats radiofòniques a les escoles del municipi.
La Unió de Botiguers i Empreses de l’Espluga de Francolí també se sumarà a la celebració penjant plafons amb imatges antigues de l’emissora i col·locant ràdios als seus aparadors. A més, l’EFMR recuperarà antigues falques d’empreses i comerços registrades durant aquests 40 anys.
Tots els actes s’han pogut fer possibles amb la col·laboració de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí i la Diputació de Tarragona.