Comissions Obreres (CCOO) i l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí han signat un acord per millorar les condicions del personal laboral i funcionari del consistori. L’acord ha arribat després d’un procés llarg de negociacions que dona pas a una renovació de les condicions dels treballadors que es trobava estancada des de feia 20 anys, ja que l’últim conveni aprovat es va fer durant el 2002 i 2003.

ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga de Francolí, Josep Maria Vidal, detalla el nou acord amb Comissions Obreres

ÀUDIO: El representant de Comissions Obreres, Higini Pi, valora positivament l’acord

El nou acord fixa la jornada base dels treballadors en 37,5 hores setmanals de referència en la funció pública. Es milloren i incrementen els permisos, especialment els vinculats a la conciliació de la vida personal i laboral. També s’estableixen mesures compensatòries per jornades partides, nocturnitat i festivitat i s’assegura el cobrament del salari durant les situacions d’incapacitat temporal.

L’acord també implementa el teletreball com una nova forma de prestació dels serveis, es posa en marxa el sistema automatitzat de control de presència a la feina i s’incorporen mecanismes de flexibilització voluntària dels horaris.

Aquests canvis i millores s’han aprovat per unanimitat durant el ple extraordinari celebrat aquest dimecres 3 de maig.

Nous protocols interns contra l’assetjament sexual

Durant el ple també s’ha aprovat per unanimitat dos nous protocols interns contra l’assetjament sexual. El primer i més ampli dedicat a la prevenció i abordatge de l’assetjament sexual, per raó de sexe, identitat de gènere i orientació sexual. El segon, més precisi i enfocat exclusivament a l’assetjament moral i la violència en el treball.

ÀUDIO: La regidora d’igualtat de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, Aida Morgades, detalla els nous protocols