La capital de la Conca de Barberà ja es troba immersa en la Setmana Medieval des d’aquest mateix divendres i en un primer cap de setmana marcat per l’estrena de la nova Llegenda de Sant Jordi que arriba amb totes les entrades exhaurides hores abans. El ritme de venda d’entrades per als espectacles i l’afluència de visitants a Montblanc en els primers compassos conviden a pensar en una 36a edició rodona, com a mínim, pel que fa a la resposta del públic.

Divendres un pregó diferent, per la seva posada en escena en forma de llegenda humorística i original, va donar el tret de sortida de la Setmana Medieval des de la plaça Major de Montblanc. Els encarregats d’obrir la 36a edició van ser els integrants de la companyia local Factoria Bram que hi van deixar el seu segell característic. De fet, no els va venir de nou pujar a un escenari de la festa montblanquina perquè en els darrers anys n’han protagonitzat i produït un bon grapat.

De la primera jornada també en destaca la representació de la Dracum Nocte amb la invocació del mal i el correfoc posterior amb el Drac i els Dimonis de Montblanc, el Drac de la Pobla de Montornès i el Ball de Diables de les Roquetes.

CRÒNICA per a l’Informatiu Conca de Barberà des de Montblanc

Aquest dissabte al matí l’activitat ha agafat embranzida amb l’obertura del mercat medieval als carrers del centre de la vila, el pas de les comitives i també s’ha comptat amb una visita especial. L’Ajuntament de Montblanc i l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi han rebut els representants de la festa de Sant Jordi «Draaksteken» de Beesel (Països Baixos). D’altra banda, el ple medieval de Montblanc ha distingit com a fills predilectes Laura Baeza Giralt i Josep Maria Sans Travé.

El plat fort del cap de setmana és la representació de la Llegenda a l’escenari del foradot. Enguany estrena guió, personatges i banda sonora. Es podrà veure en directe a TAC12 a partir de les 9 del vespre. Ja no queden entrades per a cap dels dos passis de l’espectacle.

GALERIA D’IMATGES
(Josep Morató)