Des del punt de vista turístic el 2022 ha estat favorable per ser el primer sense les restriccions de mobilitat provocades per la pandèmia de COVID-19. Per tant, resulta obvi que les xifres globals superin de llarg les registrades els anys 2020 i 2021. 

En molts aspectes, el 2022 ha tingut un ritme similar als anteriors a la pandèmia, malgrat que no és del tot comparable als de la passada dècada. No s’ha recuperat completament la presència de turistes internacionals, amb l’afegit de la guerra a Ucraïna. I la crisi econòmica ha provocat que la despesa per turista sigui més baixa i es facin menys activitats com visites guiades, tastos o visites a elements patrimonials. 

En el cas de Montblanc, tenint en compte només les xifres recollides per l’Oficina de Turisme, el 2022 se situaria a la part baixa de la dècada passada, ja que només supera el 2010, 2011 i 2019. 

Les consultes ateses 

Es van atendre 14.384 consultes, això representa 44.411 persones, la millor xifra dels darrers quatre anys: 13.214 el 2019, 3.907 el 2020 i 10.653 el 2021. 

Els mesos amb més activitat foren l’octubre, amb la celebració de Clickània, amb 4.006 consultes; l’abril, gràcies a la Setmana Santa i la Setmana Medieval, amb 2442 consultes; i l’agost, mes turístic per excel·lència, amb 1.896 consultes. 

Respecte a l’any 2021, el 2002 es va tornar a suspendre Brickània que tornarà el 2023. La gran notícia fou la recuperació de la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi a ple rendiment i no pas amb una programació reduïda i amb confinament comarcal com fou el 2021. 

Sense limitacions es van poder celebrar TerràniaClickània, i les activitats de #Safrània365. Totes aquestes propostes han complert les expectatives i el seu impacte ha estat plenament satisfactori.