L’Espluga Audiovisual va organitzar divendres una experiència radiofònica diferent, fora dels estudis, amb els vins com a eix temàtic i amb una cinquantena de joves de públic. L’activitat, en el marc del projecte «La carta de vins», es va celebrar al celler Vidbertus de l’Espluga i s’ha emès aquest diumenge a l’EFMR. Es podrà tornar a escoltar el dia 28, a les 20 del vespre, i el dia 1 de gener, a les 8 del vespre.

Escolta el programa al web. Ja disponible!

El programa es va iniciar amb la música en directe de la vallenca Maria Jacobs. La periodista i col·laboradora de l’emissora Patrícia Valencia va ser l’encarregada de conduir l’acte davant d’un perfil de públic poc habituat als tastos de vins. Precisament, apropar la cultura del vi als joves de 18 a 35 anys, des del consum responsable, era un dels objectius de l’acte. En aquest sentit, la convocatòria de l’activitat va superar les expectatives dels organitzadors, ja que es va assolir el màxim d’aforament permès i no es va poder donar cabuda a totes les persones que s’hi havien interessat.

Quatre cellers, un pastisser i un historiador de l’art

La iniciativa va aplegar al municipi 4 cellers de la D.O. Conca de Barberà que van conduir la cata proposant una de les seves referències. Hi van participar els cellers Josep Foraster, Cara Nord i Vega Aixalà, a més de Vidbertus que actuava com a amfitrió. Inicialment, el president de la Denominació d’Origen de la comarca, Ricard Sebastià, va introduir algunes de les característiques dels vins que s’elaboren a la Conca de Barberà i també va fer balanç de l’anyada del 2022.

Al programa també hi va intervenir l’historiador de l’art i presentador del Museofònics de l’EFMR, Damià Amorós, qui va parlar de la relació existent entre l’art, el patrimoni i el vi. D’altra banda, la segona part de l’acte va maridar torrons amb vi, gràcies a la participació de David Cobo, de la pastisseria Cobo de l’Espluga. Tot plegat, a més, va servir per presentar en societat el projecte «La carta de vins» que està visitant els cellers de la D.O. Conca de Barberà a la recerca de les seves millors referències. Es tracta d’una iniciativa en so i vídeo que impulsa l’Espluga Audiovisual amb el suport de la Diputació de Tarragona, la mateixa D.O. i l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí.