Els col·laboradors i professionals de l’Espluga FM Ràdio inicien aquest dilluns 12 de setembre la 39a temporada de ràdio amb una graella renovada i que planteja nous reptes: més programes, l’aposta per a un magazín liderat per joves els dissabtes i un nou concepte de ràdio a la carta. L’emissora local manté, un any més, la implicació d’unes 75 persones de forma regular a través de 25 propostes, sent una de les ràdios locals del territori amb una xarxa de col·laboradors més potent i diversa.

La graella incorpora nombrosos canvis respecte al curs passat. En concret, se sumen 8 nous títols. Una de les grans novetats és la recuperació del magazín dels dissabtes, després de diversos anys fora d’emissió.

Els dissabtes “El Migdia” es viurà a l’EFMR

El programa s’anomenarà “El Migdia” i serà un bon punt de trobada per fer el vermut, amb tertúlies, entrevistes i seccions, sempre des d’una perspectiva jove i pròxima al territori, com els col·laboradors que presentaran l’espai tots els dissabtes de 12 a 13 h. L’equip estarà format per Júlia Barneda, Jordi Queralt, Anna Batet i Joel Sales.

També aportaran joventut a la graella els programes “Nit de Hits” els dissabtes i “Culture Club“, aquest darrer amb Edu Sánchez al capdavant per enllaçar música, cultura i territori. En l’apartat musical també s’incorpora “El Pentagrama“, una proposta de Josep Maïllo per conèixer la d’on surten les notes i descobrir la naturalesa dels instruments.

Els debuts del nou curs també farciran la programació dels diumenges que s’amplia amb una nova franja de 13 a 14 h. Aquesta hora, precedida del nou butlletí multiplataforma “NConca“, estrenarà el programa “La veu de la gent gran” que un cop al mes aproparà les reflexions de la tercera edat amb la col·laboració del Centre de Dia de Blancafort i de la Residència Jaume I de l’Espluga amb la presentació de Judit García. L’espai farà tàndem amb “El Penyic al Perxe” que es manté en antena per segon any.

El diumenge també incorpora, a la franja de les 12 del migdia, el programa “A cau d’orella” presentat per la professora Dolors Sanahuja on es parlarà d’intel·ligència emocional i literatura, sempre partint d’una anècdota.

D’altra banda, amb l’activació del canal a Spotify aquest agost, l’EFMR.cat també plantejarà nous formats aquesta temporada, que aniran més enllà del cànon tradicional d’un programa de ràdio. Per un costat, l’Espluga Audiovisual impulsarà una sèrie de reportatges audiovisuals dels cellers de la Denominació d’Origen Conca de Barberà sota el nom de “La Carta de Vins”. L’espai tindrà continguts per a xarxes socials i per a la ràdio, en vídeo i àudio. Un format similar adoptarà el butlletí “NConca”, ja que esdevindrà una síntesi en 4 minuts de l’Informatiu Conca de Barberà amb els principals titulars de la setmana i es podrà trobar tant a la ràdio com a les xarxes socials.

La resta de la graella, amb petits canvis horaris, manté els programes que s’han consolidat els darrers anys i que aporten continguts diversos, des de la música a la gastronomia, passant per l’aprenentatge d’idiomes o propostes de viatges.