La Setmana Medieval de Sant Jordi va tancar ahir al vespre la seva 35a edició, que s’ha celebrat entre el 22 d’abril i l’1 de maig a Montblanc. Va tancar una edició de rècord, on s’han venut les entrades de tots els espectacles.

La cloenda es va fer aquest diumenge al vespre a l’església de Santa Maria, amb l’espectacle “Dones de Llegenda“, un muntatge teatral que va servir per retratar com era la vida de les dones a l’edat mitjana narrant escenes quotidianes. Un homenatge a la dona en un món on la història ha estat sempre escrita per homes. L’espectacle va acabar amb prop d’una cinquantena de dones dalt de l’escenari.

Durant la cloenda, que va comptar amb la presència de la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge; i de la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, es va entregar l’espasa d’honor de l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi a la il·lustradora Pilarín Bayés.

El colofó de l’acte de cloenda va ser la interpretació del monòleg de la Princesa i Sant Jordi, que la setmana passada no van poder fer a causa de la suspensió de la representació de la Llegenda de Sant Jordi.

El Torneig medieval nocturn va estrenar nou emplaçament (Imatge: Cedida)

Una Setmana Medieval de plena normalitat

Les dues jornades han registrat un èxit absolut de públic, fins i tot el dissabte 23 d’abril malgrat la pluja. El president de l’Associació Medieval, Maties Martí, explica: “La Setmana Medieval ha tornat amb absoluta normalitat. Les ganes de viure la festa han estat evidents a cada representació, als mercats, tavernes, comitives…”. I hi afegeix: “També n’és indicatiu la venda d’entrades dels grans espectacles, que han estat de rècord. Per exemple, mai abans s’havien esgotat els tiquets per les dues sessions per a la Representació de la Llegenda de Sant Jordi amb tanta antelació, que sumen 3.000 espectadors”. L’import de les entrades es va tornar automàticament als espectadors.

Pel que fa a la resta d’espectacles, l’estrena de l’espectacle familiar de la Cantata Teatral sobre la llegenda, de la Factoria Bram, també ha acabat entrades. S’ha representat durant els dos caps de setmana i l’han vista unes 1.200 persones al claustre de Sant Francesc. El Sopar Reial va esgotar el mig miler de tiquets en dues hores. També s’han venut les 800 places disponibles del Torneig Medieval Nocturn, que aquest dissabte passat va estrenar emplaçament a la muralla de Sant Francesc. Els cellers participants en el mercat de vins i caves, que s’organitza amb el suport de la DO Conca de Barberà, han servit uns 20.000 tastos, en un altre indicatiu de l’alta participació en la festa.

El mercat medieval va recuperar l’afluència habitual (Imatge: Cedida)