El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha formalitzat el contracte de serveis per redactar el projecte del darrer tram de l’A-27, entre l’enllaç de Lilla i l’AP-2 a Montblanc.

Aquest projecte tindrà el seu inici a l’enllaç de Lilla, punt final del tram que actualment s’està construint de l’A-27, amb una llargada de 5,5km, i acabarà a l’alçada de l’AP-2 a Montblanc. El projecte inclou reconfigurar l’enllaç entre la N-240 i l’A-27 amb l’AP-2 a Montblanc per facilitar la fluïdesa del trànsit entre les dues carreteres, sobretot per l’augment de vehicles que s’ha detectat des de l’alliberament de l’autopista. El projecte s’ha adjudicat per un import de 743.000 euros.

Era una reclamació llargament reivindicada per l’Ajuntament de Montblanc, que tem que un cop s’obri l’A-27, hi hagi col·lapse de vehicles en acabar l’autovia a Lilla, sobretot durant els mesos d’estiu.

El projecte preveu convertir la carretera en una autovia, amb la mateixa secció dels trams anterior de l’A-27. Destaca, com a punt singular d’aquesta obra, el creuament de les vies de l’AVE que es farà mitjançant un pas inferior.