Vimbodí comptarà amb un nou accés a l’AP-2, un projecte que es va anunciar ahir des del govern estatal i que tindrà un pressupost de 4 milions d’euros. Una reclamació que pobles de la Conca com Vimbodí, Vilanova de Prades o Vallclara feien des del moment que les autopistes van deixar de ser de pagament.

Una notícia que ha estat rebuda positivament des del consistori vimbodinenc, ja que aquesta era una reclamació històrica per connectar les comarques de la Conca de Barberà i les Garrigues d’una forma més ràpida. Aquest és un dels projectes prioritaris dels nous accessos presentats aquest dijous, per això es preveu que les obres s’iniciïn aquest mateix any.

ÀUDIO: L’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Canela, celebra l’inici d’aquest projecte

L’Espluga, sense accés a l’autopista

A l’altra cara de la moneda es troba l’Espluga de Francolí, on l’any 2018 el govern vigent en aquell moment va presentar un avantprojecte per aconseguir un accés des del municipi a la pròpia autopista, esperant que es pogués fer realitat una vegada aquesta quedes alliberades dels pagaments.

Des de Junts per l’Espluga, encarregats de l’anterior govern i actualment a l’oposició, lamenten que el govern local no hagi continuïtat aquesta línia i s’hagi descartat presentar el projecte per fer-lo realitat, perdent l’oportunitat d’aconseguir aquest accés.

ÀUDIO: El portaveu de Junts per l’Espluga, Jordi Torre, lamenta que el projecta no hagi seguit endavant

D’altra banda, l’alcalde de l’Espluga de Francolí defensa que aquest accés no era prioritari i que el govern ha volgut impulsar l’arribada de l’aigua del CAT al municipi. A més, ha volgut posar l’accent en la importància d’una millor connexió ferroviària entre les demarcacions de Tarragona i Lleida, ja que el jovent reclama més accions en aquesta línia.

ÀUDIO: L’alcalde de l’Espluga de Francolí, Josep Maria Vidal, reclama una millor connexió ferroviària