La Generalitat eixamplarà la C-14, entre Alcover i Solivella i també la C-37, d’Alcover a Valls. Ara ha tret a licitació els estudis de millora de les dues vies on preveu destinar uns 35 milions d’euros en obres de cara al 2023.

No es planteja el desdoblament, sinó que es podria incorporar un tercer carril. L’any vinent es redactaran els projectes amb la intenció d’iniciar les obres el 2023.

La C-14 camí a Montblanc (Imatge: TAC12)

Un tercer carril per ampliar les vies

D’entrada, es parla de transformar les dues carreteres afegint un tercer carril, passant d’una plataforma 1+1 a 2+1. En el cas de la C-14 surt a estudi en dos projectes, dividint el tram d’Alcover a Montblanc i els 7 quilòmetres restants fins a Solivella. S’estima una dotació de 10 milions per a cada part i també s’avaluarà l’opció d’afegir un tercer carril als trams que sigui viable.

En el cas de la C-37 s’actuarà en un tram de 6 quilòmetres amb la previsió de destinar-hi 15 milions d’euros. Sobre el paper, però, no es plasma l’opció del desdoblament, com sí que es va recollir en un projecte el 2013 i es valorava en uns 40 milions d’euros.

Tot i això, sí que es té en compte que algunes de les millores siguin compatibles amb un futur desdoblament. Més enllà d’eixamplar la carretera i, segurament, afegir un carril més, el que es vol fer ara és obrir uns vials de servei als laterals per agrupar els accessos des de les finques agrícoles.