Càritas Montblanc posa en marxa, aquesta setmana, un punt d’orientació telemàtica. La voluntat del nou servei és pal·liar els efectes de l’esquerda digital i evitar que ningú es quedi enrere per no tenir els mitjans per fer un tràmit telemàtic.

La parròquia de Santa Maria de Montblanc ha detectat que hi ha molta gent amb pocs recursos que té moltes dificultats per realitzar els tràmits que s’han de fer a través d’Internet. El que abans era residual, amb la pandèmia de la Covid-19 s’ha accentuat i gairebé tots els tràmits amb l’administració pública s’han de fer de manera online.

Hi ha tràmits com l’accés a La meva salut, renovar el DNI o sol·licitar l’informe de vida laboral que sol generar conflicte per la falta de mitjans i recursos, ja sigui perquè no es té un ordinador ni internet, o perquè no es tenen els coneixements. L’objectiu és que els usuaris del servei puguin aprendre a realitzar tots aquests tràmits.

ÀUDIO: El coordinador del projecte, Ramon Francesch, explica la iniciativa

Tant des de la parròquia com des de Càritas ressalten que es vol oferir aquest servei a tothom que ho necessiti, convertint l’entitat en una ajuda a diversos àmbits que afecten la població de Montblanc i la Conca.

ÀUDIO: El plebà de Montblanc, parla de l’abastiment de la iniciativa

ÀUDIO: la coordinadora de Càritas Montblanc, Montserrat Palau, explica la implicació de l’entitat

El nou punt d’orientació tindrà un horari fix cada setmana, els dimecres de 10 del matí a 12 del migdia a la seu de Càritas de Montblanc, al pla de Santa Bàrbara. També s’ha posat un telèfon a disposició dels usuaris, el 977862147. El servei s’anirà adaptant a les necessitats dels usuaris.