Nou sobrecost per a les obres del túnel del Coll de Lilla que ha de connectar l’autovia A-27 amb la Conca de Barberà. L’Estat hi afegeix 18 milions d’euros més per problemes amb l’aparició de pissarra en el moment de la perforació. Aquest, però, no és el primer sobrecost que pateix l’obra, ja que el 2018 ja es van incorporar 31 milions al el projecte.

La despesa extra s’ha aprovat enguany a través de dos expedients d’urgència i encareix el projecte fins als 133 milions d’euros, gairebé 50 milions més del que es preveia inicialment.

El PSC, que aquest dijous ha visitat les obres, assegura que és la inversió que està executant ara el Ministeri de Foment. El que significa que en cas de ser necessari el Govern invertirà més fons en ser aquest un projecte prioritari.

ÀUDIO: El diputat del PSC al Congrés, Joan Ruiz, destaca la importància d’aquest projecte

Els pressupostos de l’estat del 2021 preveuen una inversió de 24 milions d’euros en les obres de l’A-27, i 100.000 euros més per redactar el projecte de construcció de l’enllaç de l’autovia A-27 amb l’autopista AP-2. Asseguren que les obres van a bon ritme i que es podrien acabar abans del que estava previst, tot i no voler dir una data.