Veure locals buits al centre històric del municipi s’ha tornat una imatge cada vegada més habitual a causa de factors com el despoblament. Una problemàtica que l’Ajuntament de l’Espluga vol solucionar, en part, amb la realització d’un estudi per conèixer la situació de les empreses locals per proposar, de cara al 2021, un pla d’impuls comercial.

ÀUDIO: El regidor de Comerç de l’Espluga de Francolí, Enric Mercadé, explica el procés per reañitzar un pla d’implus comercial.

Per poder arribar a aquestes conclusions el consistori ha començat a treballar amb la consultoria espluguina Blau Advisors des d’on es realitzarà un estudi sobre la situació actual del comerç, tant dels locals actius com inactius. Es recollirà informació de tots els agents econòmics del municipi implicats, així com del turisme i la pròpia ciutadania i finalment s’obtindrà un conjunt de propostes i accions d’utilitat per realitzar accions per millorar la situació actual.

Blau Advisors preveu generar un mapa de calor per identificar quines són les zones amb més potencial econòmic i quines no i com revertir la situació. Una acció clau, segons el director de Blau Advisors, per entendre factors com el despoblament o la falta de relleu generacional en els negocis.

ÀUDIO: El director de Blau Advisors, Alfons Batller, destaca la importància de l’estudi per entendre el despoblament

Un cop finalitzat l’estudi s’extrauran les conclusions i diagnosi per a dissenyar el pla d’impuls del comerç local i empreses del municipi. Una eina clau, que es preveu treballar durant el 2021, per a potenciar la dinamització i impuls de les empreses locals.