Montblanc vol potenciar el turisme de natura amb la campanya ‘Respira Montblanc’. El sector públic i el privat s’han unit per engegar aquesta iniciativa, que vol posar en valor els espais naturals de la vila, més enllà del seu patrimoni arquitectònic. La campanya és el resultat d’un treball conjunt dels darrers mesos, que va començar quan encara estàvem confinats.

Si bé el turisme de natura sempre hi ha sigut, creuen que no s’ha potenciat prou. I ara, en temps de pandèmia, asseguren que és el que el turista busca: espais a l’aire lliure i sense massificació. El regidor de turisme, Oriol Pallissó, destaca que «tothom coneix la marca Montblanc Medieval, però no tothom coneix els espais naturals, i els volem potenciar». En el mateix sentit el cap de l’oficina de Turisme de Montblanc, Quim Queralt, també ha destacat que falta potenciar aquest tipus de turisme.

ÀUDIO: El cap de l’Oficina de Turisme de Montblanc, Quim Queralt, ha parlat de la necessitat de donar rellevància al turisme de natura

La campanya inclou un segell de qualitat per als establiments que compleixin un decàleg amb deu compromisos de qualitat. Allotjaments i restaurants, una quinzena en aquesta primera fase, s’han unit per millorar el seu servei i donar-lo a conèixer. També tenen l’objectiu de comercialitzar paquets turístics de manera conjunta.

El segell, al qual podran optar també empreses d’activitats turístiques i culturals, es renovarà cada any. Serà, de fet, la mateixa oficina de turisme de Montblanc qui avaluarà que es compleixin els compromisos que el mateix sector privat s’ha imposat.

La campanya ‘Respira Montblanc’ gaudeix ja d’un espai web, on es pot trobar el decàleg de compromisos així com el video promocional de la iniciativa.