Clickània ha tornat a atraure a Montblanc milers de visitants aficionats als clicks de Playmobil i al llarg dels quatre dies de la dotzena edició del festival s’han registrat 10.300 visitants. L’any anterior, en una edició amb cinc dies de celebració n’hi va haver 13.500. És la pitjor dada de visitants en els últims 10 anys.

El primer cap de setmana van passar 5.800 visitants i durant el segon n’hi va haver 4.500. El dia amb més afluència fou el dissabte 12, amb 3.500. La major part respon a una tipologia familiar o en parella i majoritàriament prové de Catalunya i del País Valencià.

La pluja ha estat un important condicionant el segon diumenge, però l’organització i el públic s’han adaptat a les circumstàncies i les sensacions finals han estat molt satisfactòries.

La programació ha estat variada i completa, amb l’exposició de diorames dedicada al seguici popular de Montblanc com a novetat principal. El concurs de diorames, que s’ha celebrat en totes les edicions del festival, ha tingut una setantena de participants que han realitzat muntatges molt originals exposats a l’antic hospital de Santa Magdalena. Enguany s’ha fet un reconeixement a Rosa Grau, qui ha pres part en deu edicions del concurs.

El concurs del click amagat, que també es fa des de la primera edició, ha tingut un seguiment massiu pels carrers de la vila resseguint els aparadors de catorze comerços on hi havia amagats els clicks de la Setmana Medieval de la llegenda de Sant Jordi.

Evolució del nombre de visitants de Clickània (2008-2019) (Font: Oficina de Turisme de Montblanc)

Cal afegir la trobada de gegants i nanos centenaris el primer dissabte, el vermut solidari Projecte Júlia’s el segon dissabte i l’actuació de la mulasseta, l’aligot i el drac petit el segon diumenge queda clar que Clickània és un festival que va més enllà de l’antic convent de Sant Francesc i té incidència arreu de la vila. Com cada any, els milers de visitants que han passat per Clickània han ajudat a dinamitzar el teixit econòmic de la vila. Els comerços i, molt especialment, els restaurants han tornat a notar l’efecte del festival.

El proper dimarts es viurà la darrera de les activitats de Clickània. Serà la final del concurs d’Instagram. Es podran votar les cinc imatges finalistes, triades entre les que s’han etiquetat amb els hashtags #montblancmedieval i #clickània2019.

GALERIA D’IMATGES DE CLICKÀNIA 2019