Des de la Segarra, passant per l’Urgell i fins a la Conca de Barberà s’hi troba un territori molt ric: la Vall del Corb. Aquest espai compta amb productes propis: els olis, els embotits, les cerveses, els formatges, la mel, les verdures i les conserves, els plats dels restauradors. etc. Tots aquests productors s’han agrupat per presentar la marca territorial Vall del Corb.

De la Conca de Barberà hi ha Llorac, Santa Coloma de Queralt, Passanant i Belltall, Senan, Conesa, Forès, les Piles, Savallà del Comtat i Vallfogona del Riucorb.

Els objectius de la marca territorial Vall del Corb són dinamitzar i promocionar la vall a través dels seus productes i del seu patrimoni, desenvolupar projectes turístics i agroalimentaris a la Vall del Corb, enfortir el sentiment de pertinença a la Vall, i fer que els governs locals mantinguin una relació més intensa i de confiança amb els habitants de la vall.

La marca proposa un estil de vida propi, l’acolliment, la tradició, la gastronomia pròpia, la tranquil·litat, les arrels, la cultura local i la conservació i preservació del patrimoni històric i arquitectònic d’aquest territori.

La presentació de la marca territorial Vall del Corb sorgeix d’un treball previ, reflectit en un pla d’acció elaborat l’any 2017, per part d’un col·lectiu de persones que es van unir per dinamitzar la Vall.

Pàgina web

Un dels primers resultats d’aquest treball és la pàgina web de la Vall (www.valldelcorb.cat) que mostra els orígens i la història de la Vall, els productors i els serveis que s’hi poden trobar així com també una agenda de propostes i activitats que van des de l’enoturisme fins a les rutes i el gaudi dels capvespres al mateix territori. Eva Bonet, membre de l’Associació per al Desenvolupament Integral de la Vall del Corb, ha destacat l’agenda com a element clau d’aquest portal web perquè mostra la gran quantitat d’activitats que es realitzen setmanal i mensualment a la Vall.

Bonet també ha repassat les  diverses iniciatives de promoció i dinamització conjunta de la Vall que s’han dut a terme fins ara. Algunes de les més representatives han estat les jornades de reflexió i debat sobre la Vall del Corb; el TrosFood Vall del Corb, una iniciativa turístico gastronòmica per donar a conèixer aquest territori paisatgísticament i mitjançant els productes agroalimentaris que s’hi elaboren.

La iniciativa, que va néixer l’any 2016, ha tingut molt èxit en cada una de les edicions celebrades fins arribar a les 300 persones participants en cada edició. Com a exemple d’aquest èxit, l’edició del 2019, va esgotar les 300 entrades en només 3 dies.

A més, també s’ha elaborat material promocional com els fulletons de Vins del Riu Corb i un mapa de productors i serveis de la Vall, que encara no està disponible però aviat els restauradors, oficines de turisme, productors i allotjaments de la Vall el podran oferir als visitants.

Les accions que s’han organitzat i que s’estan duen a terme són a càrrec de diversos col·lectius de persones que pertanyen a l’Associació per al Desenvolupament integral de la Vall del Corb. També es compta amb el suport incondicional de l’Associació Leader de Ponent, del Consorci Leader del Desenvolupament Rural del Camp i del Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central.

Presentació al Santuari de la Mare de Déu de la Bovera

L’acte de presentació, que es va celebrar al Santuari de la Mare de Déu de la Bovera, va comptar amb la participació de Carles Llop, arquitecte i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès, i la xef Ada Parellada, del Restaurant Semproniana. Els dos ponents, van realçar la importància del paisatge per definir un territori com la Vall del Corb. També es va posar èmfasi al valor gastronòmic de la Vall, que neix de les pròpies productores que hi viuen i hi treballen.

Parellada també va felicitar els impulsors de la marca territorial Vall del Corb per ser els propis prescriptors del territori i treballar colze a colze per difondre’l.

L’acte va cloure amb unes paraules del president del Consell Comarcal de l’Urgell i alcalde de Sant Martí de Riucorb, Gerard Balcells, que va recordar els inicis de l’Associació per al Desenvolupament Integral de la Vall del Corb i la gran tasca que s’ha desenvolupat fins a la presentació de la marca territorial.

Balcells, com a president de l’ens comarcal, també ha volgut donar suport als impulsors d’aquesta marca des de l’àrea de turisme del Consell Comarcal.

Finalment, les productores de la Vall del Corb, van preparar un tast de productes locals per amenitzar l’acte i gaudir de la posta de sol en un emplaçament únic com el Santuari de la Bovera de Guimerà.