El subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, ha negat aquest dimarts que hi hagi un principi d’acord entre la Generalitat i Foment per al desviament de vehicles pesants a l’N-240 entre Montblanc i Lleida, el contari del que va anunciar dissabte passat el conseller de Territori, Damià Calvet, en una visita a Juncosa.

Crespín ho ha comunicat així als representants de l’Associació Provincial Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera de Lleida amb qui s’ha reunit per comunicar-los, que malgrat es continua treballant pendents dels estudis tècnics i econòmics, ara per ara no s’han produït avenços remarcables en el darrer mes i mig.

José Crespín reunit amb l’Associació Provincial Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera de Lleida (Imatge: twitter @jose_crespin)

Els transportistes asseguren a l’EFMR que se’ls està «criminalitzant», quan l’arrel del problema és el mal estat de les carreteres. El president de la Federació Empresarial d’Auto Transport de Tarragona, Lluís Pérez, en una entrevista a La Conca al dia ha qualificat de «nyap» al desviament de camions entre Montblanc i les Borges Blanques, a més a més, ha afegit que sembla que «aquest senyor (Damià Calvet) li està pagant favors a Abertis.»

Camions a l’N-240 a l’altura del polígon de Plans de Jori (Imatge: Pep Morató)

El president de la FEATT explica que no s’oposen a què el trànsit de camions es desviï per l’autopista perquè hi ha carreteres que arrosseguen mancances evidents d’inversió. Ara bé, Pérez afirma que la millor mesura per l’N-240 seria el «desviament bonificat a l’AP-2 voluntari dels vehicles pesants». D’altra banda d’implantar les mesures que convinguin com podrien ser línies contínues. També que les bonificacions fossin fins a la sortida de Soses (Segrià) que allí ja es pot enganxar amb l’autovia de Lleida.

La Federació Empresarial d’Auto Transport de Tarragona no veu viable la nova proposta de la Generalitat amb el Govern, ja que ha remarcat que «amb la proposta que fan ara, es converteix, que sortir a Lleida, fins que tornes a arribar a Soses, fas 34 km en compte de 17 km que els fas per l’autopista en línia recta, això no té ni cap ni peus».

Entrevista de Lluís Pérez, president de la Federació Empresarial d’Auto Transport de Tarragona a La Conca al dia