La intensitat informativa del període electoral ha posicionat l’EFMR, novament, com a mitjà de referència a l’Espluga de Francolí i a la Conca de Barberà amb més de 9.000 usuaris únics i 43.000 visites durant el mes de maig. L’aposta multiplataforma de l’emissora municipal s’ha traduït també amb un major seguiment a les xarxes socials, incrementant el nombre de seguidors a Twitter i assolint pics d’interaccions a Facebook.

Més de 1.300 usuaris únics al web tant diumenge 26 com dilluns són xifres que mostren l’alt seguiment de la jornada electoral a través de l’EFMR, més enllà de l’emissió tradicional al 107.4 FM i també del canal del TDT, del qual no se’n poden obtenir dades.

Augmenten els seguidors de l’EFMR a les xarxes socials

Els valors es disparen a la pàgina de Facebook de l’emissora, ja que en l’última setmana es van sumar més de 7.300 interaccions i les publicacions van arribar a més de 4.300 usuaris. A més a més, un miler de persones van accedir expressament a l’espai de Facebook i aquests dies l’EFMR ha superat els 2.000 seguidors. A més a més de les notícies i els programes a la carta, els continguts audiovisuals han estat un dels principals reclams d’aquestes darreres setmanes sumant, només a Facebook, prop de 4.000 reproduccions.

Finestra oberta a la comarca

La campanya electoral i aquest 26 de maig no són una excepció per al projecte EFMR.cat, ja que ha continuat sent el mitjà de comunicació de la comarca que ha publicat més continguts digitals, tots ells amb una clara vocació comarcal i amb el rigor periodístic com a bandera, lluny de caure en la lògica del clickbait. En destaca, per exemple, la cobertura de totes les candidatures presentades a la comarca amb articles per a cada municipi i la creació del portal web EFMR.cat/eleccions per part de l’Espluga Audiovisual.

L’usuari de Twitter també ha experimentat un fort creixement en les audiències en aquestes setmanes. En aquesta plataforma s’han rebut un 200% més de visites, les mencions han incrementat un 90% i també s’hi han afegit una vintena de nous seguidors. Amb tot plegat, les publicacions del mes de maig han causat més de 70.000 impactes. D’altra banda, Instagram ha estat l’aparador del desplegament tècnic i humà d’aquests dies.

Ampli dispositiu per seguir les eleccions a la Conca de Barberà

Evidentment, la jornada electoral es va viure en directe a la ràdio amb programació especial des de les nou del matí i pràcticament fins a la una de la matinada des de l’estudi mòbil instal·lat a les portes del col·legi electoral. Els instants àlgids de la jornada van ser una vegada acabades les votacions amb l’especial vespre que va seguir al llarg de més de 4 hores l’escrutini i les reaccions arreu de la Conca. Un programa que va connectar amb diversos municipis per parlar amb els guanyadors de les eleccions.

Tot plegat ha estat possible gràcies a la implicació dels professionals de l’emissora i una vintena de voluntaris de l’Espluga Audiovisual, amb el suport de la Xarxa de Comunicació Local.