La Conca de Barberà engega aquest cap de setmana de l’1 i 2 de juny la campanya Benvinguts a Pagès de l’Agència Catalana de Turisme que s’enllaçarà, la setmana vinent, amb la iniciativa “Catalunya, Hola Família” també impulsada per la Generalitat amb l’objectiu de dinamitzar les destinacions turístiques d’interior amb activitats i descomptes per al públic familiar.

Aquest primer cap de setmana planteja quatre activitats per descobrir l’origen dels aliments sota el lema “Vine a pagès”. Es podrà visitar el cultiu de safrà d’Aromis de la Conca, el celler de Mas Foraster a Montblanc o bé la producció d’agricultura ecològica Josep Mestre de Santa Coloma de Queralt. En paral·lel, el Museu de la Vida Rural oferirà visites per parlar d’agricultura biològica i sostenible. També s’hi sumen l’Hostal del Senglar de l’Espluga i el Molí del Mallol.

PROGRAMA D’ACTIVITATS – BENVINGUTS A PAGÈS

Dues campanyes de l’Agència Catalana de Turisme consecutives

Museu i Forn del Vidre de Vimbodí (Imatge: Pep Morató)

I del 7 al 9 de juny, tres municipis de la Conca de Barberà tornaran a participar en la campanya “Catalunya, Hola Família”. L’Espluga de Francolí, Vilanova de Prades i Vimbodí i Poblet oferiran activitats, gratuïtats i descomptes per al públic familiar.

Durant aquests tres dies, l’oferta turística dels municipis de la Conca s’adequa als més petits amb un ventall d’activitats que, en aquest cas, es vincula en la descoberta de la vida rural i de l’entorn natural. Els allotjaments d’aquests municipis també aplicaran preus especials de 2×1.

Les activitats s’adrecen al públic familiar

Drac Actiu proposa una activitat d’apicultura a Riudabella per conèixer com és una colònia d’abelles, el càmping Serra de Prades Resort farà un taller d’aus rapinyaires i les famílies podran participar a l’activitat d’artistes del bosc de Poblet al Paratge Natural. D’altra banda, els museus obriran les seves portes amb visites guiades i activitats en forma de joc, com per exemple a la Fassina Balanyà, al Museu de la Vida Rural, a les Coves de l’Espluga o al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí. Les famílies també podran visitar la Ruta Templera de l’Espluga de nit.

D’altra banda, “Hola Família” també repeteix amb l’aplicació per a mòbil Llegendes en família per “caçar” els éssers màgics que s’amagaran en diferents punts de la destinació turística, a l’estil del videojoc Pokémon GO.

El territori creu que la campanya podria ser més efectiva en altres dates

Les destinacions de turisme familiar de les Muntanyes de Prades repeteixen l’experiència estrenada l’any passat, llavors amb dos municipis més. La iniciativa, que pretén dinamitzar el territori apostant pel públic familiar, coincideix novament amb la segona pasqua, unes dates que no agraden al territori perquè, asseguren, ja era un cap de setmana bo per al turisme d’interior i la campanya no té l’efecte que podria tenir en èpoques més fluixes.

PROGRAMA D’ACTIVITATS – HOLA FAMÍLIA