Dotze cellers han estat durant dos caps de setmana oferint els seus vins i assessorant als visitants sobre les varietats i l’elaboració dels vins de la DO Conca de Barberà, aconseguint una xifra d’uns 22.000 tastos que supera la del 2018.

La xifra de copes venudes aquest any – unes 6500 copes – demostra que és un acte consolidat dins la festa i l’agenda dels amants del vi. El Mercat de vins i caves de la DO Conca de Barberà és un dels esdeveniments més esperats de la Setmana Medieval de Montblanc.

Durant els dos caps de setmana molta gent va passar pel Mercat buscant tastar els diferents vins i caves. Un ambient agradable i un públic cada cop més exigent van ser uns ingredients perfectes perquè la Setmana Medieval de Montblanc també es convertís en una festa del vi de la Conca. El bon temps del primer cap de setmana va fer que s’arribés a les 4000 copes venudes només en dos dies, tot i coincidir amb el diumenge d’eleccions generals al Congrés dels Diputats. Aquest segon cap de setmana també ha acompanyat el temps, però ha baixat lleugerament el bon ritme de públic.

També es va aprofitar el Mercat de Vins per fer la presentació oficial de la Ruta del Trepat, un nou producte enoturístic elabora pel servei de turisme del Consell Comarcal de la Conca  de Barberà, conjuntament amb la DO Conca de Barberà. És una ruta turística que incorpora, com a eix vertebrador, el trepat i  cellers que elaboren amb aquesta varietat de raïm, autòctona de la Conca de Barberà.

És notori l’entusiasme que genera el Mercat de Vins entre la mateixa gent de la comarca com entre els visitants de fora. Trobem visitants procedents del Camp de Tarragona, de l’àrea de Barcelona i cada cop més, també, amb una presència més elevada d’estrangers.

Uns visitants cada cop més experimentats amb els vins del territori i que quedaven sorpresos per la quantiat de cellers que aposten pel trepat i la gran oferta de vins que ja existeix al mercat amb aquesta varietat única a la Conca de Barberà. “Aquesta festa en honor a Sant Jordi i la DO Conca de Barberà han format un binomi molt potent i atractiu.»

Segons la presidenta de la DO, Mariona Rendé, “Patrimoni històric, cultura i vi són la fòrmula perfecta per promocionar els productes de de la Conca de Barberà”.

Els visitants valoren com excel·lent el fet de poder tastar els vins de la Conca acompanyats amb plats típics de la gastronomia del territori, veure com es vivia a l’Edat Mitjana i ser testimoni dels fets més importants d’aquella època. «I poder-ho fer amb vins blancs, rosats i negres de la Denominació Conca de Barberà és un luxe», assenyalava un visitant.