El servei de turisme del Consell Comarcal de la Conca  de Barberà, conjuntament amb la DO Conca de Barberà, han creat un nou producte enoturístic: La Ruta del Trepat. És una ruta turística que incorpora, com a eix vertebrador, el trepat i  cellers que elaboren amb aquesta varietat de raïm, autòctona de la Conca de Barberà. La proposta agrupa les activitats enoturístiques de deu cellers de la DO Conca de Barberà amb la varietat del trepat com a protagonista.

ÀUDIO: Mireia Bonet de turisme del Consell Comarcal explica el projecte

Per definir el projecte s’ha entès l’enoturisme com una experiència de visitar les vinyes, conèixer cellers, assistir a festivals i a demostracions vinícoles en les quals el tast del vi i l’experiència dels atributs d’aquest són els principals motius per als visitants. Per crear aquesta ruta s’han tingut en compte tres línies bàsiques: la singularitat, el treball i coordinació amb els agents del sector privat implicats i la selecció de propostes turístiques que els cellers tinguin definides.

Els cellers participants han de formar part de la DO Conca de Barberà, han d’elaborar vins amb trepat i oferir un mínim d’una proposta turística dins el seu celler. És una iniciativa que està oberta i on es poden sumar a més cellers.

Els cellers participants són Agrícola de Barberà de la Conca, Celler Clos Montblanc (Barberà de la Conca), Celler Carles Andreu (Pira), Celler Mas Foraster (Montblanc), Celler Rendé-Masdéu (l’Espluga de Francolí), Celler modernista de Sarral, Vins de Pedra (Montblanc), Celler Sanstravé (Solivella), Costador Terroirs Mediterranis (Barberà de la Conca) i Gèrida Viticultors.

Forfait de la ruta

La Ruta del Trepat inclou un forfait i amb la visita de tres cellers i els respectius segells, s’obsequiarà el visitant amb dues ampolles de trepat DO Conca de Barberà. D’altra banda, també s’oferiran activitats per a nens al mateix temps que els adults realitzen la cata de vins.

ÀUDIO: Mireia Bonet explica l’experiència “trepat en família”

Finalment, la ruta també incorpora aquells equipaments, que no són cellers, però tenen relació directa amb el coneixement i experiència del Trepat al territori (museus, agrobotigues, festes, activitats de turisme actiu). A més a més, s’ofereix un mapa dels “Paisatges del Trepat”.

L’edició de material turístic i dels diferents elements promocionals, és només l’inici del projecte. Es preveu avançar i treballar en el desenvolupament de noves línies d’actuació , algunes d’elles ja descrites, entorn a aquesta proposta que s’aniran treballant conjuntament amb el sector turístic.