L’Espluga ha acollit aquest dijous la trobada entre una trentena d’agents turístics de les Muntanyes de Prades i representants de l’Agència Catalana de Turisme que han posat en comú les necessitats i objectius per aquest 2019.
La iniciativa, amb l’impuls del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, va facilitar al Museu de la Vida Rural un espai de trobada entre el sector públic i el privat de la destinació acreditada amb el segell de turisme familiar amb l’objectiu de crear sinergies entre ells. Com ha manifestat el conseller comarcal de Turisme, Jordi Miró, és positiu per conèixer les necessitats del sector privat perquè les entitats públiques puguin desenvolupar el paper de facilitadors del turisme familiar que, per Miró, «és una aposta de futur».
Sota la destinació certificada de turisme familiar de les Muntanyes de Prades s’hi troben representants l’Espluga de Francolí, Vilanova de Prades, Vimbodí i Poblet, Vallclara i Vilaverd, pel que fa a municipis de la Conca de Barberà.
L’Agència Catalana de Turisme repetirà la campanya «Hola Família»
El sector vol oferir una oferta de serveis i activitats de qualitat i especialitzades amb el que busquen les famílies amb la voluntat de desestacionalitzar el turisme d’interior i situar-lo com una destinació de primer ordre per al públic català. Per aquest motiu, l’any passat l’Agència Catalana de Turisme va impulsar la campanya «Hola Família» a les zones de turisme familiar i enguany hi tornarà del 7 al 9 de juny.
Les dates de l’Hola Família no agraden al territori perquè, asseguren, coincidint amb la segona pasqua, ja era un cap de setmana bo per al turisme d’interior i la campanya no té l’efecte que podria tenir en èpoques més fluixes. Una de les altres accions que l’Agència Catalana de Turisme va exposar és la websèrie que prepara destinada al visitant francès, també amb molta presència a la demarcació.