El Festival del Playmobil de Montblanc ha tancat aquest diumenge l’onzena edició amb uns 13.500 visitants que principalment han passat per l’antiga església de Sant Francesc, com a centre neuràlgic de Clickània. Tot i que les pluges han fet acte de presència, les xifres són semblants a les del 2016, però se situen lluny del rècords de l’any passat i del 2015, llavors d’unes 19.500 persones. 

Els tres primers dies de festival van ser els més potents, amb un total de 8.800 visitants i la coincidència amb la Trobada dels Gegants i Nanos centenaris de Montblanc. Aquest dissabte Clickània ha compartit espai amb el vermut solidari del projecte Julia’s, però la xifra de visitants s’ha reduït a 4.700. Des de l’àrea de Turisme es valora positivament el balanç final, si bé es reconeix que el temps ha condicionat el darrer cap de setmana.

El Playmòbil captiva el públic familiar

El comportament del visitant s’ha repetit un any més, com indicava la tècnica de Turisme, Natalia Moruno, es tracta d’un públic repetidor i de perfil principalment familiar, encara que també s’hi observen persones adultes aficionades al Playmobil. Majoritàriament prové de Catalunya i també del nord del País Valencià.

Els diorames, l’oferta de demostracions i tallers que s’ofereix a l’antiga església i claustre de Sant Francesc segueix sent el principal reclam de Clickània, per bé que també s’ha pogut visitar el Museu del Pessebre de Catalunya, com a novetat, o bé el Centre d’Interpretació d’Art Rupestre de les Muntanyes de Prades. D’altra banda, bona rebuda del el concurs del click amagat i el concurs de diorames, dos clàssics que segueixen dinamitzant l’activitat del festival.

Físicament Clickània ja ha tancat portes, però en l’entorn digital segueix amb la seva petjada activa. Enguany el concurs d’Instagram ha sumat prop de 700 fotografies i és aquest dimarts quan a través del perfil de @montblanc_medieval es poden votar les cinc imatges finalistes.

GALERIA D’IMATGES