Per segon any consecutiu, alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Joan Amigó de l’Espluga guien els estudiants més petits del centre amb l’objectiu de facilitar una millor adaptació i resoldre possibles conflictes. Es tracta d’una acció inclosa en el programa «Aquiproubullying» per acabar amb l’assatjament escolar i aquest dimarts s’ha celebrat la primera trobada entre alumnes d’aquest curs.

Els estudiants més grans ubiquen els més joves i els assessoren en la resolució de conflictes, sent així tutors JAC’S, és a dir, tutor Joan Amigó Companys de Suport. Els alumnes de 4t d’ESO formats com a Mediadors Experts van organitzar una primera activitat de convivència i coneixença amb l’alumnat de 1r d’ESO.

A partir d’aquí, mitjançant aquest programa de formació en valors, el Servei de Mediació de l’Institut pretén que l’alumnat reflexioni sobre els mecanismes que el poden portar a viure els conflictes de forma positiva i que ho transmetin als altres companys. Així, es vol ajudar també que els adolescents puguin relacionar-se i dialogar amb el seu entorn escolar, familiar i social.

Gemma Palau, del Servei de Mediació, ho explica a La Conca al Dia [escolta l’entrevista]

Les actuacions dels tutors JAC’s es basen en saber crear cohesió de grup i acceptació de la diversitat, aprendre a ajudar als alumnes a través del diàleg i establir pautes tutorials entre iguals. Justament, un dels avantatges d’aquesta tasca dels joves tutors és que la relació amb la resta d’escolars pot arribar a ser més senzilla que amb una persona adulta. La formació dels joves que són tutors JAC’s ja comença a segon de secundària amb mediació i educació emocional, que a tercer es veu complementada amb sessions sobre el ciberbullying.