Les escoles de la Conca de Barberà han obert les portes a l’alumnat aquest dimecres després de tres mesos de vacances. El nou curs escolar ha començat amb normalitat, tot i els nervis habituals i els plors d’alguns dels més petits. Un total de 622 alumnes han iniciat el curs a les escoles de l’Espluga.
L’alumnat més nombrós es reparteix entre les dues escoles de primària. L’Escola Martí Poch ha començat amb 176 nens i nenes i l’Escola Vedruna amb 203, mentre que són 17 i 20 professors els que completen les respectives plantilles. Al seu temps, l’Institut Joan Amigó, entre els cursos d’ESO i el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes, rebrà enguany 215 alumnes. Pel que fa a la Llar d’Infants Municipal, actualment hi ha 24 infants inscrits i se n’haurien d’afegir 4 més pròximament.
Més projectes i menys llibres
Pel que fa als projectes i metodologies que es treballaran a l’aula són continuistes a les dues escoles de primària. Els projectes globals i interdisciplinaris es consoliden un any més entre la programació i els dos centres repetiran, per exemple, l’hort escolar i les iniciatives verdes.
En declaracions al programa La Conca al Dia de l’EFMR, la directora de l’Escola Martí Poch, Ester Anglès, ha assenyalat que enguany l’Erasmus + vinculat a l’escacs agafarà embranzida. De fet, l’escola al llarg d’aquest curs donarà a conèixer el projecte educatiu a les escoles d’altres països europeus que també han incorporat la pràctica d’escacs a l’aula. A l’Escola Martí Poch s’ha estrenat la nova decoració del menjador i pròximament es pintaran alguns jocs al terra del pati, una acció que impulsa l’AMPA dins del projecte de millora dels espais exteriors de l’edifici.
ENTREVISTA: Ester Anglès, directora de l’Escola Martí Poch, parla de les novetats del curs
Pel que fa a l’Escola Vedruna, la directora del centre, Teresa Roig, ha destacat que a partir de quart de primària s’ha decidit treure els llibres de text de les àries de llengua, matemàtiques i medi. D’aquesta manera, l’alumnat passarà a treballar els continguts mitjançant projectes i amb l’aplicació de les noves tecnologies. L’escola també estrena una aula d’educació especial específica amb un mètode nou per atendre les especificitats d’alguns dels alumnes. Pel que fa als espais físics, el centre també ha estrenat una nova aula de música més ben equipada.
ENTREVISTA: Teresa Roig, directora de l’Escola Vedruna Espluga, sobre les noves apostes