Gairebé una trentena de propostes de creació pròpia han omplert la graella de programació de la 34a temporada de l’Espluga FM Ràdio que va acabar el passat 23 de juny. Amb les veus habituals, el retorn d’antics col·laboradors i noves incorporacions, l’emissora municipal s’ha consolidat novament com a mitjà de referència al territori en aquesta nova etapa arrancada el 2017 amb la col·laboració de l’Espluga Audiovisual, com a associació aglutinadora de l’equip de voluntaris.

Una trentena de propostes per a tots els públics

L’equip de col·laboradors s’ha enfilat fins a la cinquantena de persones, de diferents edats i orígens, un fet que es tradueix amb el ventall variat de programes que ha ofert l’EFMR al llarg d’aquests mesos. Les propostes han anat des de la música, amb un pes destacat, fins a la gastronomia, l’educació, la cultura popular o els espais en anglès. L’emissora també ha consolidat els programes informatius ampliant, de dilluns a divendres, fins a una hora diària d’actualitat i entrevistes gràcies a la coproducció amb La Xarxa de Comunicació Local. Pel que fa al cap de setmana, l’Informatiu Comarcal i l’Infoesport han estat dues de les apostes de l’emissora que han comptat amb l’emissió conjunta i col·laboració amb Ràdio Montblanc.

L’EFMR també ha viscut des del carrer alguns dels dies més rellevants de l’any. Per exemple, l’emissora va executar un ampli desplegament per cobrir en directe i amb programació continuada la jornada de l’1 d’ocubre o bé la inauguració del nou Pavelló Municipal d’Esports de l’Espluga. L’equip de l’emissora i l’Espluga Audiovisual també han retransmès la Mitja Marató de Blancafort i el Dia Internacional dels Museus, entre d’altres. En aquesta línia, les retransmissions seguiran aquest juliol amb el pregó de Festa Major o la Cursa Popular de l’Espluga.

Líders en interaccions a les xarxes socials

Des de l’inici de la temporada, l’Espluga FM Ràdio s’ha mantingut líder en engagement a Facebook entre els mitjans de comunicació de la comarca. Així doncs, és el mitjà que aglutina una mitjana més gran de reaccions i interaccions per part dels seguidors, una dada que demostra la fidelització de l’audiència digital. De fet, el seguiment de l’EFMR a les xarxes socials ha experimentat un fort creixement aquests mesos, per exemple a Instagram l’usuari gairebé arriba als 700 seguidors. La forta presència a internet de l’emissora també es nota en el consum de ràdio a la carta que s’ha consolidat com una via eficient per escoltar i compartir els programes.

Alhora, esplugafmradio.cat s’ha convertit en un aparador multimèdia de la Conca de Barberà amb les notícies que combinen text, fotografies, àudios i vídeos, però també amb la nova Agenda Cultural que recull de forma visual i pràctica tots els actes previstos a la comarca. L’EFMR com a mitjà multimèdia s’ha vist reforçat aquest 2018 amb la incorporació de l’Espluga de Francolí al consorci televisiu de Tac12, ja que part de l’actualitat ara es publica en format audiovisual.

L’EFMR estrenarà una graella d’estiu amb diverses novetats

La setmana vinent l’emissora estrenarà la programació d’estiu amb l’objectiu de mantenir viva l’emissora durant els mesos de juliol i agost. De fet, el programa La Conca al Dia es manté a l’antena de dilluns a divendres a les 11 del matí i ben aviat es desvetllaran la resta propostes que es podran escoltar a l’Espluga FM Ràdio. La graella d’estiu mantindra alguns dels programes de la temporada d’hivern, però també inclourà noves incorporacions.