L’Ajuntament de l’Espluga ha presentat un estudi tècnic al Departament de Territori i Sostenibilitat per demanar que s’habiliti un accés a l’autopista AP-2 des del municipi, una petició que es presenta davant la previsió d’alliberament de les autopistes en els pròxims anys.
L’alcalde de l’Espluga, David Rovira, va exposar la iniciativa al Ple Municipal del passat mes de maig i n’ha parlat aquesta setmana al micròfon de l’Espluga FM Ràdio després que el ministre de Foment, José Luís Ávalos, hagi confirmat en una entrevista al diari El País que el Govern espanyol no renovarà les concessions de les autopistes AP-2 el 2021 i AP-7, el 2019 i 2021.
Lliurat al Govern
L’estudi del consistori espluguí ja ha estat entregat al secretari de mobilitat de la Generalitat de Catalunya i recull la demanda d’un accés des de l’Espluga a l’AP-2. L’hipotètic punt d’entrada i sortida a l’autopista es projecta a la carretera T-232 de Senan perquè, segons David Rovira, «és més fàcil fer-ho que no pas per la carretera de Blancafort que té la dificultat del pont de l’AVE i seria una dificultat afegida». D’aquesta manera, l’alcalde de l’Espluga assegura que el projecte és viable i amb un cost relativament econòmic.
Rovira ha manifestat que aquest accés no seria només beneficiós per a l’Espluga, sinó que també milloraria la connectivitat de municipis com Blancafort, Solivella, Senan, el Monestir de Poblet o bé la zona pròxima a Tàrrega. D’altra banda, sobre la confirmació de l’alliberament de l’AP-2 a partir de l’agost del 2021, David Rovira ho ha valorat positivament, també pensant amb la comunicació amb Lleida i així evitar el desdoblament de la N-240. Tot i això, Rovira afegeix que «ens hauríem de plantejar quin és el sistema de manteniment de les autopistes» i s’ha referit al possible sistema de vinyeta, tot i que considera que té sentit si es fa a escala estatal.
Lliurat al Govern
L’estudi del consistori espluguí ja ha estat entregat al secretari de mobilitat de la Generalitat de Catalunya i recull la demanda d’un accés des de l’Espluga a l’AP-2. L’hipotètic punt d’entrada i sortida a l’autopista es projecta a la carretera T-232 de Senan perquè, segons David Rovira, «és més fàcil fer-ho que no pas per la carretera de Blancafort que té la dificultat del pont de l’AVE i seria una dificultat afegida». D’aquesta manera, l’alcalde de l’Espluga assegura que el projecte és viable i amb un cost relativament econòmic.
Rovira ha manifestat que aquest accés no seria només beneficiós per a l’Espluga, sinó que també milloraria la connectivitat de municipis com Blancafort, Solivella, Senan, el Monestir de Poblet o bé la zona pròxima a Tàrrega. D’altra banda, sobre la confirmació de l’alliberament de l’AP-2 a partir de l’agost del 2021, David Rovira ho ha valorat positivament, també pensant amb la comunicació amb Lleida i així evitar el desdoblament de la N-240. Tot i això, Rovira afegeix que «ens hauríem de plantejar quin és el sistema de manteniment de les autopistes» i s’ha referit al possible sistema de vinyeta, tot i que considera que té sentit si es fa a escala estatal.