[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Xwyms_-sAdc?rel=0&showinfo=0]
L’Espluga de Francolí impulsarà el sector turístic amb la nova marca gràfica que s’ha presentat aquest dimarts i que destaca els elements i atractius distintius del municipi.
«Hem intentat resumir de forma visual tots els elements turístics rellevants de l’Espluga», ha exposat el dissenyador de la marca, Isaac Ballesté. Així, el passat prehistòric, l’entorn natural, el patrimoni monumental i cultural són els punts forts que el logotip vol reflectir. Tot plegat es presenta amb el verd com a color principal, la marca «l’Espluga de Francolí» i un símbol en forma de flor de quatre pètals, cada un d’aquests representatiu dels puntals turístics del municipi. El regidor de Turisme, Jordi Torre, ha reconegut que «ja no només podem focalitzar el turisme de l’Espluga en la Cova», per bé que és l’espai més visitat, sinó que la marca havia d’englobar l’àmplia oferta de la destinació.
La marca promociona la història, patrimoni i natura
En aquest sentit, el símbol conté una punta de fletxa, testimoni del passat prehistòric de la vila. També s’hi pot veure una fulla que vol destacar tots els elements naturals, des de l’entorn paisatgístic fins a la gastronomia local. D’altra banda, els atractius monumentals, la cultura i els museus de l’Espluga es presenten amb la silueta de la porta de l’Església Vella. Per últim, el pètal inferior és un punter que vol remarcar que el símbol es refereix a un punt concret, a un poble, i no a una zona geogràfica.
Jordi Torre ha anunciat que amb la nova marca gràfica es renovaran alguns dels rètols turístics del municipi, però, a més a més, es promourà una campanya comunicativa d’anuncis als mitjans de comunicació i cartells per consolidar l’Espluga com a destinació turística. El regidor també ha explicat que la iniciativa del nou logotip sorgeix del nou Patronat de Turisme i que s’ha desenvolupat a partir de l’anàlisi i pla de treball que el Consell Comarcal ha realitzat sobre aquest sector al municipi.