«Tots els cellers han de tenir Instagram», així de clar va ser Quim Vila durant el primer debat de la cinquena edició del cicle Visions 5.1. I és que les xarxes socials i la recerca de reclams per arribar al públic jove van ser elements clau de la conversa que Vila, Sílvia Culell i Ruth Troyano van compartit aquest vespre de divendres al Museu de la Vida Rural de l’Espluga.

La comunicació en el món del vi ha estat el pal de paller de la primera sessió dels debats que organitza l’Associació La Conca 5.1. La sommelier i periodista Ruth Troyano va moderar la conversa entre Quim Vila, propietari de la botiga i distribuïdora Vila Viniteca, i Sílvia Culell, periodista responsable dels continguts de Wineissocial. Les tres veus experimentades van exposar referències d’èxit en el marc de l’estratègia de vendes o la comunicació per donar resposta al debat titulat «Vendre, seduir i fidelitzar».

Nous relats per captar nous públics

Una de les reflexions més repetides al llarg del vespre va ser que la seducció i, per tant, el consum del vi, gira entorn els moments i sensacions. Per exemple, van constatar que per arribar al públic més jove són eficients els esdeveniments en què el vi comparteix escena amb música o quan els vitivinicultors més joves són els protagonistes. L’educació sobre el vi o bé posar-ne de moda el consum van ser altres propostes per consolidar aquest sector de públic.

Trobar el llenguatge adequat també és vital, expressava Sílvia Cullell, qui va destacar que la comunicació ha de ser entenedora tant pels qui no tenen cap tipus de coneixement. De fet, lluny d’un discurs tècnic, segons els ponents actualment l’encert es troba en humanitzar el relat el vi i, d’aquesta manera, explicar les històries que amaguen els vins, els cellers o el mateix territori.

El debat també va servir per recordar que l’atracció per a un vi molt sovint rau en l’aspecte visual. D’aquesta manera, Quim Vila remarcava que l’etiqueta segueix sent un element molt important i que cal cuidar. I tant o més visual és l’actual xarxa social per excel·lència, Instagram, un canal doncs per projectar totes les sensacions, experiències i moments vinculats al vi i a la seva elaboració. Així, la trentena de persones del públic del primer debat d’enguany marxava amb la idea que els cellers han d’existir també a internet i establir Instagram com a aparador del seu dia a dia.