La construcció del túnel del Coll de Lilla serà 31 milions més cara. Segons avança TAC12, el ministeri de Foment ja ha entregat a l’Ajuntament de Montblanc el projecte de construcció del túnel del Coll de Lilla, que preveu les mesures per evitar problemes geològics causats per les argiles expansives. Això ha fet encarir l’obra que costarà finalment prop de 115 milions d’euros enlloc dels 84 milions previstos inicialment.

Es tracta d’un traçat d’uns 2 quilòmetres entre Valls i Montblanc. Des de l’Ajuntament de Montblanc, l’alcalde Josep Andreu assegura que no presentaran al·legacions al projecte per tal que avanci. La setmana vinent l’Ajuntament es reunirà amb l’enginyer del projecte i asseguren que hi donaran el vist-i-plau, per accelerar al màxim les obres. Una posició que, asseguren, també adoptarà l’Ajuntament de Valls.

Des de l’Espluga, aquest dijous l’alcalde David Rovira celebrava al Ple Municipal aquest pas endavant, i el fet que l’Ajuntament de Montblanc ja disposés del projecte. Segons Rovira, fa uns dies que les obres són palpables a la zona del Coll de Lilla fet que fa tenir certa esperança.

ÀUDIO: David Rovira explica al Ple Municipal l’estat de les obres de l’A27

Les obres de l'A-27, aquest divendres a Fontscaldes (Foto: Tac12)
Les obres de l’A-27, aquest divendres a Fontscaldes (Foto: Tac12)

El viaducte, comença a ser visible

Les obres de l’A-27 s’han accelerat amb l’entrada d’any i des de fa uns dies a l’altura de Fontscaldes ja són visibles els primers pilars que han de connectar la variant de Valls amb el futur túnel. Unes obres que avancen després de prop més d’un any amb molt poca activitat, tot i que es van reprendre la primavera passada. Està previst que la Conca i l’Alt Camp estiguin connectades per l’A-27 l’any 2020.