(Foto: Kico Moncada – Desert Trophy)

L’espluguí Gerard Barrabeig està participant aquesta setmana a una travessia pel Marroc amb un Fiat Panda. Es tracta de la Desert Trophy Panda Edition, una prova de sis etapes que creua el desert marroquí i recorre els camins locals.

Barrabeig hi participa al costat de Xavi Ramon en l’equip Celler Rendé Masdeu i van començar l’aventura aquest dissabte amb les verificacions tècniques a Granada i el trasllat fins a Melilla. Els participants del Desert Trophy fan cada dia una etapa de 150 o 200 quilòmetres, durant prop de 5 hores, i recorren l’itinerari fixat per l’organització. Les etapes són de dos tipus, ja que alguns dies els pilots han de seguir el traçat marcat i són penalitzats si es desvien del track, mentre que en les especials han de localitzar diverses fites, coordenades concretes, i guanya qui més en troba.

ÀUDIO: Barrabeig destaca que està sent una bona experiència per descobrir el Marroc

Tot i afrontar-ho com una experiència per descobrir el Marroc, la classificació per a l’espluguí és força favorable, ja que per ara se situa en la segona posició dels 4×4, només a tres punts del primer classificat. Amb aquests resultats, i a falta de la darrerra etapa, Gerard Barrabeig ha explicat a l’EFMR que l’equip s’ha fixat l’objectiu de guanyar el raid, malgrat que en començar no s’ho plantejaven. El de la Conca ha reconegut que ha quedat sorprès pel paisatge del desert, però no ha amagat la dificultat de seguir els camins i carreteres locals perquè, assegura, en molts casos el traçat és confús.

ÀUDIO: L’espluguí concreta una de les dificultats del raid

Barrabeig va ser campió del món de Karts i pilot de fórmules

Amb aquesta aventura, l’espluguí Gerard Barrabeig retorna al volant per participar en una prova sobre quatre rodes. Barrabeig va ser campió del món de Karts l’any 2007, quan ja acumulava un palmarès destacat en competicions estatals. El pilot espluguí va fer al salt a les fórmules l’any 2011 convertint-se en el millor debutant de la Formula Abarth i accedint a l’acadèmia de l’escuderia Ferrari. L’any 2012 va fer el salt a la fórmula 3, però un any després, tot i fer una campanya de micromecenatge, va quedar fora de joc per la falta de finançament.