Montblanc ha celebrat aquest cap de setmana el desè aniversari de Safrània, la Fira de Sant Martí de productes agroalimentaris de la Conca. L’edició d’enguany ha reunit uns 5.500 visitants, xifres similars a les del 2016, però han incrementat a 6.500 les degustacions gastronòmiques, de vins, caves i licors.

Diumenge ha estat el dia amb més afluència de públic, ja que dissabte la pluja va deslluir la programació i el nombre de visitants no va ser tan nombrós. Tot i això, la desena edició de Safrània va donar el tret de sortida divendres i durant tot el cap de setmana s’han celebrat demostracions de cuina en directe, tastets, ponències, tallers i actuacions musicals a l’antic convent de Sant Francesc.

Tot i la pluja, dissabte, coincidint amb l’època de florida del safrà, es va fer el taller de collita i desbrinat de la flor. Una proposta que van seguir de prop la vintena de gastrobloguers que han compartit amb els seus seguidors alguns dels millors moments de Safrània.

Carles Xuriguera ha estat un dels protagonistes de Safrània

Un dels actes en què no hi va quedar cap cadira buida va ser el tast de vi encapçalat per Carles Xuriguera que es va celebrar dissabte al vespre a la Sala de les Corts Catalanes de Sant Francesc. En el mateix espai es va poder escoltar dissabte la música de la formació espluguina Apalanke durant la vermutada popular. L’absència de pluja de diumenge va permetre que el claustre de Sant Francesc fos l’escenari de la vermutada  amb la música de Xavi Nuez i Gemma Humet.

Un any més, els restauradors i productors han pogut apropar-se al públic per donar a conèixer les seves elaboracions. Uns visitants que segons el cap de l’Àrea de Turisme de Montblanc, Quim Queralt, són principalment de l’interior del Camp de Tarragona. Queralt, en declaracions a Ràdio Montblanc, ha destacat l’espai de la cuina en directe i ha assegurat que molts dels restauradors de fora de la comarca que hi participen se sorprenen en veure el muntatge de Safrània tenint en compte les dimensions de Montblanc.

Safrània és la fira que tanca el cicle d’esdeveniment de tardor de Montblanc que enguany ha comptat amb el rècord de visitants de Clickània. Tot i això, Quim Queralt no amaga que la campanya d’aquest 2017 ha estat molt complicada per l’ambient polític i social del país que considera que ha perjudicat les propostes de Montblanc, posant per exemple la coincidència de Terrània amb el referèndum de l’1 d’octubre.