La comunicació entre estudiants de l’institut pot ser eficient per guiar i ajudar als alumnes que comencen l’ESO, això és el que es considera amb el nou projecte de l’Institut Joan Amigó de l’Espluga. A partir d’aquest nou curs, alumnes de 4t de secundària fan de tutors dels joves que comencen aquesta nova etapa educativa. Els estudiants més grans ubiquen els més joves i els assessoren en la resolució de conflictes, sent així tutors JAC’S, és a dir, tutor Joan Amigó Company de Suport.

«Jo crec que és molt bona idea perquè a primer vas molt perdut, no coneixes les classes, a mi m’hagués agradat que ho haguessin fet quan vaig començar a l’institut», assegura Berta Boqué, una de les alumnes de quart que participa en aquest nou projecte. La Berta, com d’altres mediadores, fa de tutora de suport d’un grup d’uns cinc alumnes de 1r d’ESO amb l’objectiu d’ubicar-los al centre i al funcionament d’aquest, aclarir-los dubtes, crear cohesió de grup i ajudar-los a resoldre conflictes pel camí de la mediació.

«No és el mateix parlar amb un professor que fer-ho amb algú de la teva edat»

El projecte ja ha començat aquest octubre amb les primeres trobades entre els alumnes participants. Com ha explicat Gemma Palau, orientadora educativa  i mediadora de l’Institut Joan Amigó, les primeres sessions són per ubicar al 100% els nous estudiants al centre. Palau considera que la iniciativa ajudarà a crear vincles de relació importants entre els joves i assegura que des del centre es treballa per promoure espais perquè els alumnes es relacionin millor entre ells. L’orientadora educativa remarca que el nou projecte pot ser vital per la prevenció de conflictes i afegeix: «és interessant perquè tots pensin que aquí, a més a més d’aprendre, vénen a conviure».

ÀUDIO: Gemma Palau, orientadora educativa de l’Institut, explica el projecte

La nova experiència de mediadors JAC’s neix dins del programa en Cultura i Valors Ètics i del servei de Mediació del Centre. D’aquesta manera, a partir d’ara, els nois i noies de primer d’ESO tindran uns nous referents amb els qui s’espera que puguin establir relacions més properes i de confiança per tal de resoldre dubtes i conflictes. «No és el mateix parlar amb un professor que fer-ho amb algú de la teva edat», afirma Berta Boqué, una de les primeres tutores JAC’S.