El projecte «4 dècades 4 pics» de l’Agrupament Escolta i Guia l’Estornell de l’Espluga ha estat reconegut amb un dels premis d’Educació en el Lleure que atorga la Fundació Carulla amb una dotació de 4.000 euros. El jurat ha seleccionat el treball de l’Estornell en reconeixement a la tràjectòria de l’entitat en el camp de l’educació en el lleure en els seus 40 anys d’història.

«4 dècades 4 pics» va ser el projecte amb el que l’agrupament va commemorar el seu 40è aniversari celebrat durant el curs 2015-2016. La iniciativa consistia en pujar 4 cims, un pic per a cada dècada de vida de l’entitat. Les sortides van ser a Sant Jeroni – Montserrat (15 de maig de 2016), Canigó (9 i 10 de juliol de 2016), Pedraforca (17 i 18 de setembre de 2016) i Montardo (8 i 9 d’octubre de 2016). En total, l’ascens als 4 cims va comptar amb la participació de més de 250 persones.

Segons han manifestat els representants de l’Agrupament l’Estornell, el projecte va permetre que tots els infants i joves de l’Agrupament se sentíssin partícips de la celebració dels 40 anys del seu Cau. Alhora, també va servir perquè excaps de l’Estornell es retrobessin en un projecte vinculat amb l’escoltisme que, alhora, va incloure les famílies i amics de l’entitat. Tot plegat, va reunir els participants amb l’objectiu d’afrontar un repte, coronar 4 dels pics més emblemàtics del país. L’entitat va resumir el «4 dècades 4 pics» en un vídeo i el projecte també es pot consultar al web de l’entitat.

El projecte va involucrar més de 250 persones

El lliurament dels premis serà el dimecres 4 d’octubre de 2017, a les set de la tarda, al Palau Robert (Diagonal-Passeig de Gràcia, de Barcelona). El jurat de la 13a edició dels Premis d’Educació en el Lleure ha estat format per Carles Barba, Josep Gonzàlez-Agàpito, Fabian Mohedano, Miquel Rueda, Edgar Iglesias, Rafa Ruiz de Gauna, Marta Rosàs, Marta Vilalta i Rosa M. Pujol.

Aquests reconeixements s’atorguen a entitats que treballen en temps de lleure i que eduquen, dia a dia, des de la proximitat, l’aprenentatge de competències, habilitats i valors, el contacte amb la natura i el treball des de la comunitat i els barris per afavorir el sentiment de pertinença.