L’Ateneu Cooperatiu del Camp, encarregat de la difusió de l’economia social i cooperativa a la demarcació de Tarragona, ha fet un total de 51 atencions a casos interessats en la fórmula cooperativa durant els sis primers mesos d’activitat. En aquests casos, CoopCamp els ha donat informació i assessorament gratuït en la matèria. En total, més de 500 persones han participat en les actuacions de l’associació durant aquest període.
CoopCamp va néixer el gener dins del projecte dels Ateneus Cooperatius, promogut des del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Des de llavors, l’ateneu del Camp de Tarragona ha fet tasques d’assessorament i de formació, d’una banda, i de diagnosi i divulgació, de l’altra. En aquesta línia, l’ateneu ha organitzat formacions durant els mesos d’abril, maig i juny. En el cas de la Conca de Barberà, es van celebrar les jornades de treball sobre «La comercialització agrupada com a estratègia per a la sostenibilitat de la pagesia». La promoció del cooperativisme també s’ha desenvolupat a centres educatius de secundària, de formació professional i aules de la universitat del territori.
Durant aquest mig any de vida, CoopCamp també ha desenvolupat un treball de diagnosi i de coneixement del cooperativisme al Camp de Tarragona i, en aquest sentit, ha creat una base de dades que conté més de 150 iniciatives. Alhora, l’associació també ha elaborat un recull de les cinquanta millors bones pràctiques en l’àmbit de l’economia social i cooperativa. Uns dels resultats d’aquesta iniciativa han estat la creació la Taula Territorial de l’Economia Social i Solidària o la Taula Territorial de Docents, dues xarxes de treball entre les entitats del tercer sector, el cooperativisme i l’administració pública.